A Társaságunk kizárólagosan magyar tulajdonú vagyonvédelmi cég, amely magas színvonalon, a gazdasági környezet kihívásainak megfelelve a komplex feladatkezelés alapján látja el objektumvédelmi feladatait.
A professzionális feladatkezelés és a megbízói igényeknek való magas szintű megfelelés érdekében az üzleti, ipari, közösségi funkcióval rendelkező ingatlanok kezeléséhez, működtetéséhez szükséges valamennyi tevékenység ellátásához megoldást nyújtunk.
A BALANC-SECURITY KFT vagyonvédelmi üzletága a társaság élőerős személy és objektumvédelmi tevékenységét foglalja keretbe. Az üzletág a társaság szakmai eredményeinek köszönhetően jelentősen fejlődik. Minőségpolitikánk követelménye a vevői igények maradéktalan és magas színvonalú kiszolgálása.
Szolgálatunk és munkatársaink, (akik kivétel nélkül rendelkeznek hatósági személy- és vagyonőri igazolvánnyal) az 1998. évi IV. törvényben (a 87./95. (VII.17.) sz. kormányrendeletben), a 24/1998. BM. rendeletben és az egyéb vonatkozó jogszabályokban meghatározott mindennemű követelményeknek megfelelnek. Szakértelmük és fegyelmezettségük révén legtöbbjük a szakma elitjéhez tartozik. Képzettségi szintjük magasan az átlag fölött áll. Vagyonőreink az ország egész területén a Személy, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara regisztrált tagjai.
Végrehajtó állományunk minden tagja rendelkezik szakmai végzettséggel, és 80 százalékuk rendelkezik emellett középiskolai végzettséggel is. Az állomány 60%-a rendelkezik érvényes fegyverkezelői engedéllyel.
Fegyveres tevékenységeink végzése a 242/1996. (XII.27.) sz. Kormányrendelettel módosított 115/1991. (IX.10.) sz. Kormányrendelet továbbá az ennek végrehajtására kiadott 7/1997. (I.28.) BM rendelettel módosított, 14/1991. (X.31.) BM rendelet szerint történik.
Az általánosan alkalmazott személyi- és szakmai ellenőrzési módszereken kívül munkahelyeinken szükség szerint elektronikus őrjárat-ellenőrző terminálokat telepítünk. Emellett a szolgálat ellátását naponta szolgálatvezetőinken keresztül-, illetve szúrópróbaszerűen, cégünk szakmai vezetői által ellenőrizzük. Ellenőrzési rendszerünket és módszereinket külön cím alatt, részletezve mutatjuk be.
Megyei kirendeltségeinkre épülő regionális területi cégképviseleti rendszerünk lehetővé teszi, hogy operatív módon láthassuk el feladatainkat.
Megyei kirendeltségeink:
Jász-Nagykun-Szolnok megye
Pest megye (Budapest)
Zala megye(Zalaegerszeg)
Munkatársaink a szolgálatot minden munkahelyen a hely jellegéhez és a feladathoz igazodóan, rendszeresített formaruhában, rádióval, rádiótelefonnal, illetve szükség szerint egyéb, híradás- és biztonságtechnikai eszközzel továbbá a szükséges védelmi felszerelésekkel ellátva végzik.
Különös gondot fordítunk alkalmazottaink kultúrált megjelenésére és udvarias, de határozott intézkedési készségük meglétére, fejlesztésére és ellenőrzésére.
A személyvédelmi feladatokra beosztott állományunk legtöbb tagja minimum középfokon beszél valamilyen európai nyelvet, továbbá többen protokoll ismeretekkel is rendelkeznek.
( IBSSA - Diploma)
Cégünk elsődlegesen személy- és vagyonvédelmi tevékenységekkel foglalkozik, de amint az alább részletezett referencialistánkból is kitűnik, több irodaház, áruház, ipari terület illetve egyéb, hasonló jellegű objektum védelmét is ellátjuk. Tisztelt Megbízóink külön felkérése alapján, az ezen objektumok üzemeltetésével kapcsolatos, egyes részfeladatokat is vállaljuk, így több, általunk védett területen a takarítást, nagytakarítást, biztonsági takarítást is folyamatosan, megfelelő színvonalon végezzük.
Az BALANCE-SECURITY kft főbb partnereit és megbízóit a csatolt referencia-listában neveztük meg.
Kiemelten lényeges területek
Humánpolitikai- állományépítés, felvétel, képzés
Minőségpolitikánk lényeges eleme a megfelelő személyi állomány kiválasztása, és folyamatos biztosítása. A vagyonőrök foglalkoztatásánál az BALANCE-SECURITY Kft. szigorúan betartja az 2005. évi IV. törvényben foglalt követelményeket.
Jogi feltételek:
- minimum 18. év betöltése
- büntetlen és feddhetetlen előélet
- előírt hatósági vizsga megléte
- SzVMSz kamarai tagság
- állami iskolai végzettség: minimum középfokú végzettség
Fizikális képességek:
- kifogástalan egészségi állapot
- jó kondíció, lehetőleg küzdősportokban való jártasság
Mentális képességek:
- fontos az átlagos intelligencia szint megléte
- megosztott és koncentrált figyelem képessége
- kreativitás, problémamegoldó gondolkodás
- átlagos szervezőkészség
- átlagos kommunikációs képesség
Egyéb:
- rendezett magánélet
- rendezett anyagi háttér
- kiegyensúlyozott családi és baráti környezet
A felvétel során a jelentkező biztonsági őrök személyükkel kapcsolatos adatokat szolgáltatnak, több lépcsős felvételi elbeszélgetésen vesznek részt, illetve egyéb ellenőrzéseken esnek át:
- saját kézzel írott önéletrajz kérése
- részletes felvételi adatlap kitöltése
- felvételi beszélgetés a jelölttel
- intelligencia teszt kitöltetése
- hatósági erkölcsi bizonyítvány kérése
- szakmai végzettség, jártasság ellenőrzése (tesztek kitöltése)
- a beszerzett adatok ellenőrzése
- 3 hónap próbaidő kikötése
- indokolt esetben környezettanulmány készítése
A felvételi eljárás fontos részét képezi a jelentkezővel történő személyes elbeszélgetés, melyet első körben a személyzeti vezető - vidéken a területi képviselő - folytat le.
A személyes beszélgetésnek a következő kérdésekre kell kiterjedni:
- családi állapot (gyerekek, eltartottak, stb.) és életvitel
- lakásviszonyok (méret, komfortfokozat, állapot, tulajdonjog)
- tulajdoni viszonyok (gépjármű, garázs, nyaraló, stb.)
- anyagi helyzet, biztonság (kölcsön, adósság, stb.)
- egyéb bevételi források, jövedelemszerzési tevékenység (másodállás, stb.)
- előélet (büntetett, büntetlen, szabálysértések, stb.)
- egészségügyi állapot (betegségek, balesetek, sérülések, stb.)
- iskolai végzettsége, képesítései, nyelvismeret
- eddigi munkahelyek, pozíciók, munkakörök
- érdeklődési kör, szórakozás, szabadidős tevékenységű
- jövőbeli tervei
- jövedelemigény
A felvételi beszélgetésen feltett kérdésekre adott válaszokat elemezzük, értékeljük a kapott írásos anyagokkal együtt.
A felvételre jelentkező személyek vizsgálata során képet kapunk arra vonatkozóan, hogy a jelölt milyen munkaköri feladat ellátására alkalmas. Ennek megfelelően minden jelentkezőt a kvalitásainak és képességeinek megfelelő munkahelyen és pozícióban tudunk alkalmazni.
Amennyiben a felvételiző fentiek alapján a feltételeknek megfelel, a humánpolitikai vezető a szolgálatvezetővel közösen kiválasztja a munkavégzés optimális helyszínét. Ezt követően kerül sor a terület vezetőjével történő találkozásra. A munkakörrel kapcsolatos részletszabályok (pontos helyszín, szolgálati beosztás, feladatok) ismertetése után kerülhet sor a biztonsági őr munkába állítására.
A szerződéskötéseket követően:
- A régió területén dolgozó biztonsági őreink közül az erre leginkább alkalmas állomány kiválasztása után a kollégákat bemutatjuk a T. Megbízó képviselőinek.
- A területről olyan - elsősorban előzőleg katonai vagy rendőri szolgálatot ellátott, - kiegyensúlyozott családi, és anyagi hátérrel rendelkező biztonsági őröket veszünk fel, akiket mindkét fél alkalmasnak talál a feladat ellátására.
- A következő feladat az állomány felszerelése, a szükséges dokumentáció összeállítása, valamint
- Az állomány szakmai felkészítése oktatások, eligazítások formájában.
- A foglalkoztatott állomány esetében, a regisztráción túlmenően, belső ellenőrzési rendszerünkön keresztül ellenőrizzük a munkatársak szociális- és szakmai előéletét is.
Munkajogi kérdések, bérezési rendszerünk
A feladat végrehajtására kiválasztott és elfogadott állomány minden tagjával személyesen állapodunk meg, és a lehető legkedvezőbb formában foglalkoztatjuk munkatársainkat. Munkaviszony, vagy munkavégzésre irányuló egyéb, szerződéses jogviszony létrejöttét követően a rendőrhatóságnál regisztráltatjuk dolgozóinkat, miután teljes körű vizsgálatot folytattunk annak megállapítása érdekében, hogy a potenciális jelölt alkalmas-e az adott szolgálat ellátására. A vizsgálat célja természetesen túlmutat a vagyonőri igazolvány kiadásához szükséges feltételeken.
Szerződéskötéskor az alkalmazottak esetében három hónap próbaidőt kötünk ki, míg az egyéni vállalkozóknál három hónapos határozott idejű megbízási szerződést kötünk annak érdekében, hogy az adott időszak alatt mindkét fél meggyőződhessen választása helyességéről.
Cégünk üzleti stratégiája megkívánja, hogy az adott régióban dolgozó munkatársait a helyi vagyonvédelmi körökben jellemző átlagjövedelmet meghaladó mértékben fizesse meg. Az induló munkabért, órabért úgy határozzuk meg, hogy az ár magában foglalja az inflációt követő alapórabér emelést, valamint a 3-5 százalék reálbéremelést. Bérpolitikánkban azt kívánjuk elérni, hogy a már bevált, megfelelően dolgozó biztonsági őrök anyagi megfontolások miatt ne akarjanak kilépni. Hosszú távon stabil, megbízható állománnyal és a lehető legkisebb fluktuációval törekszünk feladatainkat megoldani.
A fluktuáció minél alacsonyabb szinten tartása érdekében, a BALANCE-SECURITY KFT munkatársai részére a fentieken túlmenően egyéb szociális juttatásokat is biztosít (például iskoláztatási támogatás, albérleti hozzájárulás, temetés, esküvő esetén egyszeri juttatás, továbbtanulás támogatása).
Azon munkatársak számára, akik a szolgálat ellátása során, hosszútávon megbízható, magas szintű tevékenységet végeznek, a szolgálati előléptetés lehetősége biztosított. Így felelősségteljesebb beosztásba léphetnek, magasabb bérezésért. Ily módon a tehetséges és ambiciózus kollegák számára perspektívát biztosítunk.
A feladat megkezdése, végrehajtása
A szerződéskötést megelőzően nem rendelkezhetünk minden esetben azokkal a szükséges információkkal, és a helyi sajátosságoknak megfelelő szakmai tapasztalatokkal, melyek alapján új, aktuális őrszolgálati utasítást lehetne kidolgozni. Ezért annak végleges- és kellően részletezett-, valamint a helyi sajátosságokhoz igazodó verzióját 1 hónapon belül, a Megbízó illetékes biztonsági osztályával együttműködve dolgozzuk ki. A végleges verzió kialakítása során integráljuk az adott helyszínen érvényes tűz-, vagyonvédelmi és rendészeti utasítások valamint az egyéb, kapcsolódó rezsim-szabályok egészét.
Ezzel a módszerrel kompatibilis és homogén struktúrát alakítunk ki, mellyel az adott objektumban dolgozók könnyen azonosulni tudnak, így a magasabb biztonsági színvonalat garantáló változtatások nem jelentenek felesleges kényelmetlenséget.
A szolgálat teljesítése során szükséges a megrendelő részéről egy olyan személy megnevezése, aki az őrszemélyzet és a Megbízó közötti napi kapcsolattartás folyamatosságát biztosítja.
A személyi állomány felkészítése során esetenként szükséges az őrök feladat specifikus tesztelése. Ez mindig a Megbízó képviselőjével történt előzetes egyeztetés alapján történik. Ilyen alkalmakkor a rendkívüli események egyikét (például riasztás, provokáció, színlelt támadás) idézzük elő, majd megfigyeljük az őrök reakcióit. Az eseményeket utólag értékelve hasznos következtetéseket vonhatunk le, melyek a Megbízók részére is tanulságokkal szolgálhatnak. Az így szerzett tapasztalatokat a továbbképzéseken ismertetjük, így az egész állomány hasznosíthatja.
Helyettesítés
A feladat megkezdésével egy időben a regionális központok vezetői objektumonként szabadságolási tervet készítenek, az állomány igényeit a lehetséges mértékben figyelembe véve. Ennek során felmérjük a helyettesítési igényt. Az objektumok körzetében az állományból felkészítenek a szolgálat követelményeinek megfelelő biztonsági őröket helyettesítésre.
A nem tervezett rendkívüli szolgálat vagy lehetetlenülés (betegség, késés, baleset stb.) esetén, diszpécser szolgálatunk a lehető legrövidebb időn belül megszervezi a teljesítést, a helyi tartalékállomány igénybevételével.
Alkalmazott személyzet
Munkatársaink az irodaházak, bankok, ipari létesítmények és egyéb telephelyek biztonsági őrzése területén megfelelő elméleti és gyakorlati tapasztalatokkal rendelkeznek, így könnyen igazodnak a szigorodó követelményekhez és a speciális elvárásokhoz.
A megfelelő egészségügyi alkalmasság, az egészséges életvitel és a jó kondíció alapfeltétel.
Személyi állományunk életkora 25-40 év között alakul. Kizárólag a '98. évi IV. törvénynek megfelelő személy- és vagyonőri képesítéssel rendelkező dolgozók alkalmazásával végezzük biztonsági tevékenységünket.
Munkatársaink megjelenése kultúrált, pszichikai és fizikai állóképessége jó. Az estleges konfliktushelyzeteket jól tűrik, a területre jogtalanul behatoló, vagy rendbontó személyeket képesek feltartóztatni és a hatóság kiérkezéséig visszatartani.
Továbbképzés
A napi szakmai követelményeknek történő folyamatos megfelelés érdekében éves továbbképzési tervet készítünk. A terv következetes fejlesztésével és végrehajtásával kívánjuk az állomány szakmai ismereteit folyamatosan megfelelő szinten tartani.
Minden negyedévben egy alkalommal, több összevont régióban - külső előadók közreműködésével a továbbképzési tervben foglalt témakörökben előadásokat tartunk adatvédelmi-, tűz- és balesetvédelmi-, bank-biztonsági szabályok témaköreiben valamint együttes elméleti és gyakorlati képzés formájában, esettanulmányokat és szituációs gyakorlatokat mutatunk be.
Az elméleti képzés során külön hangsúlyt fektetünk az egyik „legkényesebb” feladat végrehajtására, a személy- illetve csomagátvizsgálás jogszabályi és gyakorlati elemeinek oktatására.
Félévente a fegyveres állomány részére egységes és általános lőgyakorlatot tartunk, átismételve a fegyvertechnikai, -ismereti, -kezelési tudnivalókat, a biztonsági rendszabályokat, valamint a fegyvertatásra, kezelésére vonatkozó szabályokat, jogszabályokat. Párhuzamosan kisebb csoportok részére is folyamatosan lehetőséget biztosítunk a lőfegyver kezeléséhez szükséges készségek fejlesztésére, illetőleg szinten tartására. A továbbképzésekről, lőgyakorlatokról egyéni és csoportos nyilvántartást, oktatási naplót vezetünk. Az állomány ismeretszintjét minősítjük, folyamatos lemaradás esetén differenciált munkajogi szankciót alkalmazunk.
Rendszeres elméleti továbbképzés a következő tárgyakból történik:
Alkotmányjog,
Közigazgatási anyagi és -eljárási jog,
Büntető anyagi- és eljárási jog, adat kezelés, adat védelem,
Polgári jog (személyek joga, dologi-, kötelmi jog és egyes kereskedelmi jogi ismeretek),
Munkajog,
Szakmai ismeretek (személy és vagyonőrzés valamint általános bűnmegelőzés),
Védelmi ismeretek,
Pszichológiai ismeretek,
Kriminalisztikai ismeretek,
Kriminológiai ismeretek,
Szociológia,
Társaságunk szakirányú végzettséggel és gyakorlati tapasztalattal is rendelkező jogi szakemberek bevonásával, figyelemmel kíséri, és rendszeresen elemezi a büntető ítélkezési gyakorlat tendenciáit - elsődlegesen a jogos védelem és a végszükség jogintézményeit érintő körben. Tekintettel arra, hogy szakmánk élőerős gyakorlatának egésze e jogok valamint a polgári jogi önsegély biztosította mozgástér függvénye, az aktuális konzekvenciákat folyamatosan beépítjük képzési rendszerünkbe.
Cégünk szakmai vezetőségének általános feladatai
A hatályos jogszabályokban illetőleg szakmai normákban és a szerződésben foglalt elvárások betartása és beosztottjaikkal történő betartatása, továbbá a zavartalan, jól szervezett munkavégzés feltételeinek megteremtése, fenntartása és ellenőrzése.
A szakirányú irodalom és publikáció folyamatos figyelése, a tudományos eredmények, találmányok, újítások adaptálása, a szolgáltatások színvonalának permanens emelése. A rendelkezésre álló valamint az elérhető humán-, műszaki- és anyagi eszközök lehető legszélesebb körben történő praktikus felhasználása továbbá a hagyományos módszerek fejlesztése.
Cégünk szakmai vezetésének speciális feladatai
- a szolgáltatást végzők tevékenységének koordinálása
- a szerződéses tevékenységek korrekt végrehajtásának folyamatos (napi), szakmai- és etikai szempontok alapján történő ellenőrzése érdekében, a szükséges szervezési feladatok ellátása
- az ellenőrök oktatása, koordinálása és ellenőrzése, valamint rendszeres beszámolóik elemzése és értékelése
- a megfelelően képzett, -felszerelt és -öltözött biztonsági őrök, megfelelő időben történő kivezénylése a szolgálati helyszínekre
- esetleges betegállománnyal, szabadsággal összefüggő szolgálatvezénylés ellátása
- a váltások megszervezése
- munkatársaink személyzeti-, munkajogi-, illetve szerződéses jogviszonyból fakadó-, adott megbízáshoz kapcsolódó ügyeinek intézése
- az elkülönülő szakmai, illetve területi egységek élére megfelelő képzettségű szolgálatvezetők kijelölése, speciális (tárgyi egységre vonatkozó) felkészítése és külön ellenőrzése
- folyamatos kapcsolattartás a Megbízó Képviselőivel, az esetleges hiányosságok, panaszok gyors és szakszerű kivizsgálása, a szolgálat ellátása során tapasztalt lényeges észrevételeknek a Megbízóval történő közlése és javaslattétel ezek megoldása érdekében
- a szolgálati dokumentáció ellenőrzése, kezelése.
A végrehajtó állomány általános feladatai
- a szerződésekben, a szóbeli eligazítások keretében, valamint az egyedi szolgálati utasításban és munkaköri leírásban felsorolt elvárások továbbá feletteseik rendelkezéseinek maradéktalan teljesítése.
- az BALANCE-SECURITY KFT szakmai tekintélyének megőrzése és cégünk Megbízói személyi, illetve vagyoni jellegű érdekeinek teljes körű védelme
- részvétel a szakmai továbbképzéseken és az ott elsajátított új ismeretek alkalmazása
- a fizikai kondíció és a gyakorlati készségek megőrzése, illetőleg fejlesztése céljából rendszeres tréning, (edzés, lőgyakorlat, szituációs gyakorlat)
- a szolgálati időn kívül is elvárt az egészséges, rendezett életvitel, a pihenőidő kultúrált eltöltése, a szórakozás, kikapcsolódás diszkrét formáinak megválasztása
- általános követelmény, hogy a biztonsági személyzet üzleti érdekei ne legyenek ellentétesek a Megbízók, illetőleg cégünk érdekeivel, így pl. a biztonsági őr semminemű üzleti kapcsolatba nem kerülhet a Megbízóval, illetőleg annak képviselőjével (jelen kérdésekben az 1992. évi XXII. törvénynek és az 1959. évi IV. törvénynek a munkajogi összeférhetetlenségre, munkavállalói kötelezettségekre-, illetőleg a megbízási- és vállalkozási jogviszonyra vonatkozó rendelkezéseit tekintjük elsődlegesen irányadóknak)
- kiemelten lényeges elvárás a személy- és vagyonvédelmi tevékenységre vonatkozó jogszabályok és szakmai szabályok ismerete és betartása
- a szolgálati helyszínen rendszeresített nyomtatványok, dokumentumok (őr-, szolgálati-, esemény- stb. -naplók, átadást-átvételt, be- ill. kilépést stb. regisztráló könyvek, füzetek) naprakész, korrekt kezelése, vezetése
- a munkavégzés során kapott információkra nézve a munkatársakat teljes körű titoktartási kötelezettség terheli, melyet írásos nyilatkozat formájában, minden kolléga aláírásával erősít meg
- munkavégzésre alkalmas, kipihent, ápolt állapotban, a munkahelyéhez és feladatához igazodó tiszta, jó állagú formaruhában, a szolgálat megkezdése előtt tíz perccel köteles megjelenni a szolgálati helyszíne.
Térítés ellenében vállalt elsődleges szolgáltatások
Külön megbízás esetén, a már gyakorlatban is működő alap-szerződések teljesítése mellett, kedvezményesen vállaljuk az alább felsorolt biztonsági- és egyéb, kiegészítő tevékenységek ellátását is, úgymint:
· személyvédelem
· biztonsági személyszállítás
· objektumvédelem
· delegációk fogadása, kísérése, biztosítása
· rendezvénybiztosítás
· szakértői felmérés
· szaktanácsadás
· elektronikus és mechanikus biztonságtechnikai jelző- és megfigyelőrendszerek tervezése és telepítés
· készenléti szolgálat szervezése
· objektumvédelmi megbízás mellett takarítás, gondnoki feladatok ellátása valamint épület-felügyelet
· takarítás
· biztonsági takarítás.